Det har vært et innholdsrikt og travelt år for oss her ved Atferdssenteret, ikke minst for forskerteamet i det longitudinelle prosjektet Barns sosiale utvikling. Til julelektyren anbefaler vi å ta en titt på det ferske nyhetsbrevet prosjektgruppa har laget til sine deltakere.
Nyhetsbrevet er det fjortende i rekken, og i dette nummeret kan du blant annet lese om status for datainnsamlingen, samt få en oppdatering på de siste forskningsresultatene fra prosjektet, både fra Atferdssenterets egne forskere og fra prosjektets samarbeidspartnere i inn- og utland. Hvordan opplever barna selv overgangen fra barnehage til skole? Og oppleves dette på samme måte for barn i USA? I tillegg får vi innblikk i noen av svarene lærere har bidratt med angående lekser i 1.klasse, noe som føyer seg inn i den høyaktuelle debatten om hvilken betydning lekser har for barns læring og skoleprestasjoner. God lesing!
Nå ser vi fram til 2015, med videre fokus på tidlig innsats for barn og unge, deres familier og skoler.
God jul og godt nyttår!