Artikler med fagfellevurdering
Backer-Grøndahl, A., Arnesen, A., Idsøe, T., Grønlie, A. A. & Tømmerås, T. (2022). Forebyggende hjelpetiltak under korona våren 2020. Psykologi i kommunen. Nr. 1, 2022. https://psykisk-kommune.no/fagartikkel/forebyggende-hjelpetiltak-under-korona-varen-2020/19.228?fbclid=IwAR29W1drnB8M9uDV40-ljHtDU6pFTBLOoyKhwBjtGTCIUXAS5gstv8f6Tzw
Feldman, J. S., Shaw, D. S., Nordahl, K. B., Backer-Grøndahl, A., Nærde, A. (2022). Stable, longitudinal relations between early paternal supportive parenting and preschool-age children's self-regulation. Social Development, 1-16. https://doi.org/10.1111/sode.12607
Hukkelberg, S., Ogden, T. & Thøgersen, D. M. (2022). Youth Level of Service/Case Management Inventory Assessments as Predictors of Behavioral Change in Multisystemic Therapy and Functional Familiiy Therapy in Norway. Research on Social Work Practice, 0(0), 1-9. https://doi.org/10.1177/10497315221086641
Mjelve, L. H., Nyborg, G., Arnesen, A., Bjørnebekk, G., Crozier, W. R. & Copland, R. J. (2022). Characteristics of Teacher-Nominated Shy Students in Norwegian Elementary Schools. Journal of Research in Childhood Education. https://doi.org/10.1080/02568543.2022.2027582
Nyborg, G., Mjelve, L. H., Arnesen, A., Crozier, W. R., Bjørnebekk, G. & Coplan, R. J. (2022). Teachers’ strategies for managing shy students’ anxiety at school. Nordic Psychology. https://doi.org/10.1080/19012276.2022.2058072
Ribeiro, L. A., Zachrisson, H. D., Nærde, A., Wang, M. V., Brandlistuen, R. E. & Passaretta, G. (2022). Socioeconomic disparities in early language development in two Norwegian samples. Applied Development Science. https://doi.org/10.1080/10888691.2022.2051510
Røe-Indregård, H., Rowe, M. L., Rydland, V. & Zambrana, I. M. (2022). Features of communication in Norwegian parent-child play interactions. First Language. https://doi.org/10.1177/01427237211072661
Solberg, S., Nyborg, G., Mjelve, L.H., Edwards, A. & Arnesen, A. (2022). Teachers’ experiences of school-based support in their work with shy students. Teaching and Teacher Education. https://doi.org/10.1016/j.tate.2021.103628
Bøker og bokkapitler
Arnesen, A., Hofslundsengen, H., & Næss, K.-A. B. (2022). Kartlegging av skriveutvikling og skrivevansker på barnetrinnet. I Næss, K.-A. B., & Hofslundengen, H. Skriveutvikling og skrivevansker. Cappelen Damm Akademisk.
Ogden, T. (2002). Sosial kompetanse og problematferd blant barn og unge (2. utgave). Gyldendal.
Artikler uten fagfellevurdering
Høstmælingen, A. (2022). Hvordan norsk psykologi ble en klinisk profesjon. Tidsskrift for norsk psykologforening, 59(4), 248-256
Høstmælingen, A. (2022). Om pinnsvin, rever og barn. Kontekst online. https://tinyurl.com/39m3whne
Utgarden, I.-H. (2022). Å bygge en god skolekultur tar tid. Forskning.no. https://tinyurl.com/mphdyaub